Proximus Enterprise wordt Proximus NXT
Het is officieel. Proximus versterkt zijn positie op de professionele Benelux-markt. Proximus NXT is de nieuwe naam in het B2B-landschap en staat vooral synoniem voor een strategie die de nadruk legt op IT-expertise die verder gaat dan het telecom-DNA.
Als technologieleider wil Proximus NXT bedrijven door de technologische jungle van vandaag loodsen en hun uitdagingen omzetten in opportuniteiten. De nieuwe naam belichaamt de expertise in ‘next-generation’ technologieën en weerspiegelt het nieuwe tijdperk van ecosystemen die samen met klanten en partners worden opgebouwd. De klant en innovatie staan meer dan ooit centraal. Anne-Sophie Lotgering, Enterprise Market Lead bij Proximus NXT, licht toe.
Vandaag onthult u de herpositionering van Proximus Enterprise. Waarom deze nieuwe identiteit en waarom nu?
Anne-Sophie Lotgering: "Een ambitie zonder actieplan blijft een droom. Alle bedrijven in de huidige economische context zijn zich daarvan bewust. Daarom omringen ze zich met de beste partners om hun doelstellingen te bereiken. Dit is een eerste vaststelling die de herpositionering van Proximus Enterprise stimuleert. Organisaties begeleiden bij snelle technologische veranderingen is meer dan onze missie, het is de bestaansreden van Proximus NXT."
"Dit brengt ons onmiddellijk bij een tweede reden voor deze hernieuwde positionering: de convergentie van telecom en IT naar technologie. Op het snijvlak van deze twee pijlers zie ik momenteel drie grote trends bij bedrijven en organisaties in de Benelux: maturiteit op het gebied van cybersecurity, data is een prioriteit in hun business en cloudification is een gespreksonderwerp in elke meeting. Een technologiepartner is dus meer dan ooit aan de orde, denkt u niet?"
Proximus NXT symboliseert ook onze wens om samen te werken in een open ecosysteem ten voordele van onze klanten.
"Laten we het ook een beetje breder bekijken. Tussen de hyperscalers die een decennium van groei hebben doorgemaakt, de pure IT-spelers die innoveren of zelfs fuseren en de start-ups en technologische unicorns, is onze herpositionering zinvol. Onze nieuwe branding is het strategische antwoord op ons echte dubbele DNA: een ongeëvenaarde connectiviteits- en IT-expertise."
"Proximus NXT symboliseert ook onze wens om samen te werken in een open ecosysteem ten voordele van onze klanten. Dat is nu al onze dynamiek en dat zal zo blijven. Het doel is om onze partners te kiezen op basis van hun toegevoegde waarde en hun technologisch aanbod dat het meest geschikt is voor onze klanten."
Waarom NXT en hoe moeten we deze nieuwe branding interpreteren?
Anne-Sophie: "NXT, dat zijn drie letters die worden uitgesproken als het woord 'next' in het Engels. Ze benadrukken de herpositionering van een sterk merk. Als een nieuwe handtekening die ons credo bevestigt: 'Inspired by tech, driven by people'. 'Driven by people' omdat onze expertise en nauwe relaties met onze klanten ons differentiëren. Ons Net Promoter Score-onderzoek toont keer op keer aan dat de individuele relatie en expertise van een vertrouwde leverancier de ultieme argumenten zijn."
"NXT staat ook voor de volgende stappen in de digitale transformatie van klanten, kmo's en grote ondernemingen, terwijl NXT ook klinkt als de kans voor hun medewerkers om de voordelen van digitalisering en de nieuwe manier van werken te benutten. NXT moet daarnaast beschouwd worden als de volgende stap voor onze partners naar een open en duurzaam ecosysteem. Blijven investeren in technologische expertise en ons ecosysteem naar eigen inzicht uitbreiden, daar gaat het om. Hoe die drie letters je ook inspireren, ze claimen ons technologisch leiderschap in ICT in de Benelux."
'Next-generation'-technologieën en een nieuw tijdperk van samenwerking
X als symbool van nauwe co-creatie met klanten, binnen het ecosysteem
'Tailored' zoals in onze packaged of tailormade aanpak die aansluit op de behoeften van Benelux-organisaties
'Next-generation'-technologieën en een nieuw tijdperk van samenwerking
X als symbool van nauwe co-creatie met klanten, binnen het ecosysteem
'Tailored' zoals in onze packaged of tailormade aanpak die aansluit op de behoeften van Benelux-organisaties
Wat betekent deze herpositionering voor uw partners en medewerkers?
Anne-Sophie: "Proximus heeft niet gewacht op deze herpositionering om haar missie te realiseren. In de Benelux zijn we de eerste innovatieve partner in de Sovereign Cloud van Microsoft (Confidential Compute) en Google (Disconnected Cloud). Dat is een concreet voorbeeld van onze poleposition op het gebied van datasecurity binnen de Europese Unie en een extra vertrouwensgarantie voor de markt. Ook op vlak van 5G is veel vooruitgang geboekt, in co-creatie met klanten, zowel in 4.0-industrie, als in productie, logistiek, openbare veiligheid, diensten en gezondheid."
"Onze herpositionering is dus geen bevlieging om het ego van ons merk te strelen. Ze maakt deel uit van een strategie die de continuïteit van onze investeringen in technologische expertise verzekert. Een kenmerk dat erkend wordt door de klanten en partners van Proximus. Het is de garantie voor een duurzaam en relevant ecosysteem. Onze medewerkers, onze meest waardevolle hulpbron, krijgen zo een nieuwe impuls om hun vroegere, huidige en toekomstige individuele en collectieve acties te versterken. Wij blijven de technologische mentaliteit omarmen en blijven inspirerende ambassadeurs."

Een herpositionering blijft een uitdaging. Wat zijn de succesfactoren van Proximus NXT?
Anne-Sophie: "Meten is weten. Ik reken onder meer op onze Net Promoter Score om licht te werpen op de toekomstige resultaten van deze transitie, maar niet alles is data. Proximus NXT gaat ook over het voortzetten van de nauwe contacten met onze klanten die het B2B-departement kenmerken. Evenementen, ontmoetingen en het gebruik van alle mogelijke kanalen blijven de sleutel om de boodschap van digitale transformatie overal te brengen. Onze beste barometer voor succes zal het vermogen van onze klanten zijn om zichzelf voortdurend opnieuw uit te vinden. In volle wendbaarheid en dat dankzij technologie."
Volg Anne-Sophie Lotgering op LinkedIn om op de hoogte te blijven en deel uit te maken van dit nieuwe avontuur!